Administratorul unei asociații de proprietari este o persoană care supraveghează operațiunile de zi cu zi ale asociației. Aceștia pot fi responsabili pentru stabilirea politicilor, angajarea și concedierea personalului și gestionarea finanțelor.

Ce activități are în sarcină un administrator al asociației de proprietari

Un administrator al asociației de proprietari este responsabil pentru o varietate de activități, inclusiv întreținerea proprietății și aplicarea convențiilor, condițiilor și restricțiilor comunității. Ei pot fi, de asemenea, responsabili pentru colectarea datelor de la proprietari (consum apă, consum căldură), încasare cotelor de întreținere și gestionarea operațiunilor de zi cu zi.

Ce este necesar pentru a deveni administrator de asociație de proprietari?

Dacă te gândești să devii administrator de proprietate, există câteva lucruri pe care ar trebui să le știi. În primul rând, ar trebui să aveți abilități excelente de organizare și să fiți capabil să faceți mai multe sarcini simultan. În calitate de administrator de asociație de proprietari, veți fi responsabili pentru gestionarea operațiunilor întregii comunități, așa că este important să puteți comunica eficient atât cu membrii Comitetului, cât și cu rezidenții. În plus, ar trebui să aveți experiență în contabilitate și în normele legale locale.

Ce tipuri de certificări sunt necesare administratorilor de asociații de proprietari?

Există câteva tipuri diferite de certificări care pot fi solicitate administratorilor asociațiilor de proprietari.

Potrivit Legii 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, certificatul de calificare profesională reprezintă actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a fi administratori de bloc. În esență, pot fi atestate de primarul localității pentru a îndeplini ocupația de administrator de bloc doar persoanele care dețin un certificat de calificare.

Anterior apariției actualei legi a asociațiilor, administratorii de bloc aveau o singură obligație, și anume să fie atestați de către primar, nu să dețină și un certificat de calificare profesională.

Salariul mediu pentru un administrator de asociație de proprietari

Salariul mediu pentru administratorul unei asociații de proprietari este de cca 20 lei/apartament – la asociațiile mari, cu peste 100 de apartamente. Un asemenea preț administrare imobil este însă socotit pentru administratorii care fac cu adevărat întreaga muncă, pentru că mai există situații în care președintele face toată treaba, iar administratorul – pentru că are toate certificările și nu are voie să funcționeze fără un asemenea rol, doar scoate listele de întreținere și semneaza căteva acte.

Administratorul care face cu adevărat munca de administrare este responsabil pentru supravegherea operațiunilor financiare și administrative ale asociației de proprietari. Aceasta include menținerea înregistrărilor tranzacțiilor financiare, pregătirea rapoartelor bugetare și supravegherea colectării cotizațiilor și evaluărilor. Administratorul poate fi, de asemenea, responsabil pentru angajarea și supravegherea personalului, contractarea serviciilor și răspunsul la întrebările membrilor.

Salariul administratorului asociației de proprietari mai depinde și de forma de contract pe care o are cu Asociația . Pentru CIM (contract individual de muncă) acesta nu poate fi sub salariul minim pe economie – dar și aici, depinde de numărul de ore trecute în contract (de la 1 la 8 pe zi). Pentru cei cu contract de prestari servicii, costul poate fi mai mic decât salariul minim pe economie – pentru că nu există o limitare legală. Cu siguranță însă costul acesta poate fi și mai mare, în funcție de cum se negociază.